Drömmer mig bort

Så här en söndagskväll är det lätt att sitta och drömma sig tillbaka till den häftigaste resa jag gjort. Och den gjordes sommaren 2013, med den häftigaste människa jag känner... min bästa vän Jannika! I 20 dagar flängde vi runt med tåg genom Europa. Vi fick se många vackra platser, träffade intressanta människor, åt god (för det mesta) mat... och hade det allmänt bra. Ett axplock av bilder från resan, i lite blandad ordning.
 
Jag drömmer mig tillbaka till....
 
En kväll i Paris. Vid floden med rosévin, baguette och ost...
 
 
Otaliga tåg av varierad kvalite och komfort. Men så vackra vyer vi åkte förbi. Detta är tidigt en morgon när vi åkte nattåg en bit av sträckan från Paris till Barcelona.
 
 
Jag drömmer mig tillbaka till Barcelona. Och nattdopp i havet.
 
 
 
Berlin som var bättre än jag hade förväntat. Så mycket historia och så mycket att se! Och GRYMMA guider med så mycket att berätta!
 
 
 
En glittrig Pride-festival i Köln var kick-starten på hela resan.
 
 
 
Efter en härlig weekend i Paris för några år sedan, var vi tvugna att göra en snabbvisit även där. En natt i Paris, men vi hann med en del ändå.
 
 
 
Det lilla gula tåget som tog oss vidare mot Barcelona. Det bästa tåget på hela resan. Majoriteten av vagnarna var utan tak, och vi åkte förbi den ena vackra platsen efter den andra. Vi satt som två fånar med stora leenden på läpparna.
 
 
 
Vi gick runt på en massa små gränder och gator i Florens och blev lite kära i staden.
 
 
 
Vi trampade på historisk mark i Rom (ni anar bla Colosseum i bakgrunden)...
 
 
... och i Pompeji.
 
 
 
Gondoltur i Venedig, och irrandes fram och tillbaka på alla gator som såg likadana ut. 
 
Det var helt enkelt en resa att minnas genom hela livet. Och jag är så glad att jag fick uppleva det hela med min bästa vän!
 
På återseende?
/Rebecka

Kommentarer:

1 Challe:

skriven

Se där, det börjar ju ordna upp sig med bloggen :)
Kul med magdans!

Kram

Kommentera här: