Det rasslar till!

Två inlägg under samma vecka, när hände detta senast?
 
Huvudvärken är borta, halsen känns bättre och för tillfället kan jag andas fritt genom båda näsborrarna (utan hjälp av nässpray). Jag vågar nästan hoppas på att min plan fungerade! 

Det finns inga storslagna planer för denna söndagen mer än enkla vardagsbestyr. Städa, duscha, och kanske en vända till affären. Kanske att jag börjar skissa på den där födelsetavlan som jag lovat min vän... det var ett tag sen jag målade/ritade något nu, så det ska bli kul! Jag önskar mig ett extra rum som jag kunde ha till pysselrum... Att jag inte målar/pysslar oftare handlar många gånger om ren lathet. Jag orkar inte plocka fram alla sakerna för att måla en liten stund och sen plocka undan allt igen, när jag vet/vill fortsätta någon annan dag snart. Just därför hade det varit trevligt med ett extra rum där det inte gör något om det är lite uppställt. Och där allt finns lättillgängligt. Det får väl bli den där dagen då jag eventuellt bor i ett hus, med många rum! Då ska jag banne mig ha ett pysselrum... ett rum där jag kan måla, sy, och vad helst jag känner för!
 
Något annat som ska bli kul, eller åtminstone intressant, är min kurs i orientalisk magdans. Jag kände att jag ville testa något nytt i vår, och kollade runt på lite olika kurser. I sökandet hittade jag en kurs i orientalisk magdans på Medborgarskolan, och täntke att det hade varit roligt att prova. Fast jag ville gärna ha sällskap så frågade min kompis (och numera även kollega) när vi satt i personalrummet. Och tur var väl det, för det slutade med att fler kollegor ville hänga med och nu är vi en grupp på sex personer som ska ta oss an utmaningen. Som sagt... om inget annat så kommer det bli en väldigt intressant upplevelse!
 
På återseende?
/Rebecka

Kommentera här: