Tisdagar

 
Tisdagar är verkligen inte mina favoritdagar. Sällan är jag så trött, i huvud och kropp, som jag är på tisdagar. Idag kändes det i alla fall liiite bättre när solen tittade fram när jag åkte hem från jobbet. Och idag kändes det inte fullt lika jobbigt på Puls-passet som förra veckan. Idag var jag åtminstone inte orolig över om jag skulle orka ta mig hem eller inte när jag gick därifrån!
 
Hade en bra helg med fina vänner. En lördagskväll med middag och lek tillsammans med Emma, Thilde och Karin. Och sedan en söndag ute i skogen med Jossa. På fredag efter jobbet bär det av till Lund och Jannika, och på lördag tar jag och Karin tåget till Emporia. Vi och alla andra antar jag... helg efter löning och allt.
 
Nu tänker jag göra mig redo för sängen och hoppas att jag hinner lägga huvudet på kudden innan jag somnar!
 
 
Godaste efterrätten: Kokospannacotta med tropisk frukttopping
 

Ingredienser

  • 1   liten tetra kokosmjölk (à 200 ml)
  • 3 dl vispgrädde
  • 3/4 dl gelésocker
  • 1 tsk vaniljsocker

Frukttopping

  • 1/2 l färsk ananas
  • 1   passionsfrukt
  • 1 msk rårörsocker
  • finrivet skal av 1   lime
  • 1 msk hackad mynta

Så här gör du

  1. Häll kokosmjölk, grädde och gelésocker i en kastrull. Koka upp och låt koka 1/2 minut.
  2. Ta kastrullen från värmen. Rör ner vaniljsockret. Häll upp i portionsglas. Ställ i kylen att stelna ca 3 timmar.
  3. Frukttopping: Skär bort rotstock och skal på ananasen. Skär fruktköttet i små tärningar. Blanda med urgröpt passionsfrukt, socker, limeskal och mynta.
  4. Toppa pannacottan med frukterna strax före servering.
 
 
Med det sagt... söta drömmar!!
 
/Rebecka

Kommentarer:

1 Jennie:

skriven

Vi vill oxå mysa snart.. =)

Kommentera här: