Undanflykter

Ligger och degar i soffan och funderar på vad jag ska göra med dagen... tycker inte jag hittar något som riktigt lockar. Hade behövt städa, hade behövt lägga in tvätten, hade behövt gå igenom alla papper som ligger här och skräpar... har tom lite disk som jag kan roa mig med.

Jag är sugen på att börja med julklappsshoppandet...men jag känner att jag har en bristande fantasi och har ingen aning om vad jag ska köpa. Jag är sugen på att baka...men har förmodligen inget hemma att baka med, vilket betyder att jag behöver bege mig till affären. Jag är sugen på att måla...men har inget bra motiv. Jag är sugen på att kolla på en film...men mitt samvete tillåter inte det rikgit när jag ser solen utanför (för det är ju så mkt bättre att ligga i soffan och kolla på tv istället för film!). Jag är sugen på att gå ut o gå en runda vid Hammarsjön...men så hör jag hur det knakar i fönsterrutorna pga blåsten.

Ja...vi kan nog konstatera att jag är rätt bra på att komma med undanflykter...

För övrigt uppmanar jag alla att hålla tummarna för min brorsdotter Erica som ska tävla i Musikslaget om Kristianstad ikväll!

Kommentera här: