Det går i vågor...

Ena kvällen är man ute och har roligt med sina fina vänner, plötsligt förbyts trevligheterna mot panik när man upptäcker att mobiltelefonen inte längre ligger kvar i väskan. Spärra sim-kort, polisanmäla, telefonterra utestället, och försöka bestämma mig för vilken mobil jag ska hosta upp pengar för. Sen går det nån dag och man börjar släppa det och en fin liten komplimang hjälper också till. Så går det ner ytte pytte lite när man inser att man måste upp och bege sig till skolan, för ärligt talat - hur spännande är det på en skala? Men så har man tagit sig igenom en oväntat kort skoldag och istället väntar Åtgärdsprograms-skrivande, men se där gick det oväntat upp igen! Där var ju knappt något kvar att göra! Eller? Ja var det det så är det för sent för nu är det inskickat. Kommer hem och skickar in även papert och har det ur världen, och känner sig rätt lättad. Men så kommer man på att just det! Jag måste ju ringa optikern också, för det räcker ju inte med att jag måste hosta upp pengar till en ny mobil, nej för jag måste även beställa nya linser (eget val dock, till skillnad från mobilen). Så då blir det till att ringa såna där samtal som jag av någon anleding inte tycker om särskilt mycket, men var ändå ingen som ville prata med mig. Fast är ju rätt lugnt eftersom jag nu helt plötsligt är ledig imorgon, eftersom jag och Karin blev klara med Åtgärdsprogrammet och jag är klar med papert. MEN! efter toabesöket (som borde gjort mig ngt hekto lättare kanske?) när jag ska sätta mig ner vid datorn igen, så försvinner helt plötsligt stolen under mig! AJ MIN RUMPA! Den jäveln gick i sönder när jag satte mig på den! Så blir till att välkomna ett nytt blåmärke till de övriga jag redan har! Ska pusha upp det lite igen sen med tvång och parkera mig i soffan med fotbadet som aldrig blev av igår och kolla på Roomservice och Grey's anatomy! Japp, och hoppas på att det inte är någon telefon som väcker mig imorgon, förutom om det helt mirakulöst skulle vara min mobiltelefon som väckte mig!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

TACK!

Du verkar ha mycket otur i ditt liv för tillfället? Jag garvade rätt bra när jag läste din blogg, mest för att du var så underhållande och inte för att saker försvinner eller går i sönder :p

KRAM!

2 Peter (Pter):

skriven

Skyll nu inte på stolen som gick sönder! :D Har du en liten fredagen den 13:e hela veckan?

3 Joppa:

skriven

men stackare! hoppas verkligen att du får rätsida på allt snart. ta hand om dig!

4 Jennie:

skriven

Vi hittar den imorrn!!! ;o)

5 Joppa:

skriven

kolla in min nya blogg!

6 Marie:

skriven

Tack underbaring :)

Kommentera här: