Mitt i veckan

Onsdag och vi har kommit halvvägs. Har första skoldagen denna veckan avklarad. Redovisning och informationsmöte idag, föreläsning på fredag. Nu börjar snart "allvaret", sista terminen, AU3...och allt vad det innebär. Tenta, VFU och C-uppsats...och helt enkelt det sista vi gör på utbildningen. Sen står man där en vacker dag i januari 2010 och är utbildad förskollärare. Sen då? Vad ska jag göra sen? Plugga lite till? Jobba? Resa? Plugga vad? Jobbar var och med vad? Och resa vart och med vem? Men ska kanske först och främst rikta in mig på att bli klar med kursen jag är mitt upp i nu...skulle kunna vara en idé i alla fall.

Och ett sätt att göra det är att spendera morgondagen med näsan i "Den stora utmaningen - om att se olikhet som resurs i skolan". Får se om det till och med är så pass spännande att jag ger mig ut i skogen en sväng...

Men det är morgondagen det. Först: Roomservice och Grey's anatomy... så får det bli!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Åååh, AU3 är så roligt, för man vet att det är sista etappen. Det sista jobbiga :D Sen väntar allt annat :)

2 Jennie:

skriven

Åk med till Thailand... En månad åker jag! =) Sen, sen får man se vad som händer.. Haha.. Puss

Kommentera här: