Dan före dan

Så klockan är alltså snart fyra, och jag har lite svårt att komma på vad jag egentligen har gjort idag? Vaknade nån gång efter halv tio i alla fall och låg och läste till tio. Sen frukost, tidning och lite tv. Datorn en stund efter det, konversation med lovely Jannika ingick. Duschade, började stämma gitarren - men tröttnade, tömde kattlådan, värmde överblivna makaroner och serverade dem tillsammans med ketchup (yummi). I den vevan hämtade jag in posten också, som inte bestod av något roligt, där fanns inget till mig i alla fall. Kollade på slutet av Våra bästa år (de var kvar på ungefär samma ställe som sist jag såg något av det) och början av Oprah (handlade om en kvinna som efter att fött sin dotter drabbas av en köttätande bakterie och tvingas amputera armar och ben plus några inre organ). Efter det återgick jag till gitarren och tror att den är hyfsat stämd nu, tycker stämmaren visar olika varje gång. Försökte mig dessutom på några ackord, men det blir ajaj i fingrarna och jag har en tendens att inte trycka ner strängarna tillräckligt så det låter för jävligt. Och nu hamnade jag här igen? Häpnandsväckande vilken otroligt givande dag jag haft? Det måste ju nästan vara så att ni sitter och bli avundssjuka, jag vet att jag hade blivit det om det inte hade varit så att jag redan genomlevt en sådan dag! Ha! Suckers!

Nähä.. om jag skulle sluta med att försöka få min dag att låta ett uns spännande och helt enkelt konstatera att det är rätt trevligt att vara lite ledig även om jag inte haft särskilt mycket för mig. Jag lär ju se tillbaka till idag imorgon (lite roligt att skriva såna här invecklade meningar som låter mest blaha) under introduktionen av nya kursen som enligt schemat ska hålla på 9.00-16.30. Sen stressa hem till Karin så Karin hinner duscha och båda hinner äta innan vi ska få sminkrådgivning kl 18, och innan övriga folket kommer kl 19 och ska på MaryKay-party. Men får ju ändå avsluta kvällen på ett ypperligt sätt med kalasfint sällskap :)

I bid you farewell

Kommentera här: