Onsdagsblogg

Hej det är jag!
Bara för att klargöra, så att ingen blir förvirrad. Kan vara bäst så ibland.
 
Lillördag och allt så har jag slått till stort idag och gett mig på att ut och promenera en sväng i skogen. Mysigast att gå i skogen. Men lite läskigt var det allt när det stod en bil mitt i skogen och det inte syntes till någon ägare. Se då satte fantasin igång kan ni tänka er! Fast så här i efterhand så kanske det var bättre att ingen ägare syntes till för då hade man säkert bara blivit nojig!

Jag har försökt att förbereda mig inför vår redovisning imorron också. Men problemet är bara att jag inte riktigt vet hur jag ska förbereda mig. Det jag har att säga kommer max ta tre minuter, och det kommer säkert inte ens en gång vara i närheten av tre minuter. Och det känns som att jag har hyfsat koll på det också. Och för själva rollspelet kan jag inte förbereda mig värst mycket heller. Det är ju inte precis så att jag har huvudrollen eller så! Sitta i en ring, låtsas kasta lite bollar och säga "sluta", sen är mitt jobb gjort.

Håller tummarna för att Linnéa inte planerar in något speciellt imorron så att jag kan titta upp hos henne när jag har slutat. Krama fina Linnéa och mysa med hennes nytillskott :) jag vill också ha en kattunge!! Fast jag är rätt glad över mina tonårings-katter också :) Hade grabbarna varit av det mänskliga formatet hade de haft en 15-årsdag på intåg, vilka stora pojkar!

Jag har en irriterande känsla av att det är något jag glömmer idag. Något jag borde göra. Någon som vet? Jag tycker inte om känslan...

Undrar om traditionen med att ge bort djur i födelsedagspresent vid jämna födelsedagar fortfarande lever kvar??

 


Mammas 30-årspresent var en kanin, och min pappas 30-årspresent var en gås - vad fick era föräldrar??

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

flååååt. vill du ha en lite kulting i present??:)

2 Jannika Badin:

skriven

Jag HOPPAS det inte tagit slut! Alltid drömt om en hundvalp i födelsedagspresent.. eller ev. ett konstverk :( Jag tror du glömde att ringa mig och fråga om jag ville följa med?! Glöm inte att jag är hemma varje dag och tills jag tagit mitt djäfla körkort smäller både jag och hunden av, av en tur i skogen :D

Kommentera här: