Spinning around

Social kompetens, samarbete, empati... har läst vad jag kan av vad jag skulle, logiskt? En av böckerna ligger antagligen hos posten nu och dyker upp hos mig imorgon. Tur i oturen? Hade inte pallat med att plöja 100 sidor till! Hade fått sitta halva natten känns det som för jag hade fått läsa om varannan mening för att förhoppningsvis få in en tredjedel av den i huvudet. Läste de sista 20 sidorna i Maltén, ca 100 sidor i Ogden och ca 100 sidor i den andre norrmannens bok. Har fuskat lite med reflektionsprotokollet och klöddat ner lite stödord i stort sett. Jag har spejat på nätet efter information om "livsviktigt" och "livskunskap", hittade inte så mycket men något. Men innan jag var så duktig och gick upp lite innan 8 - åt frukost, duschade och gjorde mig iordning. Så gick jag hemifrån vid kvart i 10 och bort till "min" förskola för att bjuda in mig själv på fältdag på torsdag (tack!), sen vidare till busshållsplatsen och vänta en stund på bussen (gick snabbare än jag trodde på förskolan!), inne i stan lite efter halv 11 (?) och traskade bort till Marie och hämtade de två låne-"böckerna". Promenad in till stan igen och sen buss så jag var hemma vid 12. Lite mat i magen och en massa ord som aldrig tog slut! (ok, de gjorde ju det till slut...men hoppade nog över några av dem) Läste fram tills mamma o pappa kom hem, alltså till nån gång efter 4. Mumsade på lite spagetti och köttfärssås innan jag tog en lite biltur till statoil för att hämta fler böcker så att jag kunde fortsätta läsa från lite efter 5 (?) till halv 8.

Har i stort sett gett upp denna dagen nu, tvättat fejjan, borstat gaddarna, bytt om till "natt-t-shirt"... dags att släcka ner och hälsa på John Blund? Ja tack det låter väl inte helt fel!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

jisses vad duktigt! vad hemsk jag känner mig. Har ingen aning vad vi har för oss i skolan..=/ aah. jag lär få mkt att göra sen..=/

Kommentera här: