Mittiveckan-dag

Idag har varit en jobbedag, en kort jobbedag, men ändå en jobbedag. Var på förskolan från 7.30 till 12.30, så några hundralappar ska jag väl ändå ha skrapat ihop.

Imorgon har vi redovisning av vårt material "Livsviktigt" och "Livskunskap". Jag verkligen hatar redovisningar. Det är inget att vara nervös för... jag vet det. Men gud vad jag hatar det! Och ännu värre känns det när jag sitter här och känner mig hyfsat lugn inför det, för så ska det ju inte kännas! Det måste ju betyda att allt kommer gå skit bara för det (nej jag vet att det inte är så). Har inte överdrivet mycket jag ska säga, och jag ska får min del överstökad först, så jag borde väl ta mig därifrån levande. Känns som att jag har hamnat i en rätt bra basgrupp också, det ända som är lite tråkigt är att de andra känner varandra sen innan och jag har noll koll på vad de är för ena, börjar lära mig deras namn nu i alla fall! Framsteg! (Det är lite konstigt det där, namnen på de fyra personerna i basgruppen har jag svårt för, men när jag hamnar i en ny barngrupp på en si så där 20 barn så brukar namnen sitta rätt så hyfsat när jag går hem!)

Jag tänkte jag skulle läsa idag, men jag har absolut ingen som helst, what so ever, motivation för att sätta mig och bläddra i de där häftena och böckerna. Så jag ger mig själv ledigt från det idag. Faktiskt. Ska åka med mamma till affären snart istället och sen får jag väl kolla igenom vårt arbete som ska redovisas imorgon och öva på vad jag ska säga. Sen avrundar jag väl kvällen med lite slötittande på dumburken.

Jag känner att jag inte har alltför mycket motivation för något idag... är väl en sån dag antar jag...

Kommentera här: