Varför bryta en tradition?

Så sitter man här då... satte mig här vid datron för ungefär två timmar sedan för att skriva min fältdagsrapport som ska in och redovisas på måndag. De som tror att jag har gjort det kan ju räcka upp en hand! O motivation, motivation! wherefore art thou motivation?! Blir så galet galen på mig själv! Alltid likadant... Tänk hade jag skrivit den idag hade jag kunnat slappna av imorgon. Men nä, varför unna mig själv det liksom? Bättre att plåga mig själv imorgon istället. Bättre så!

Har jobbat en fyra timmar idag på das Furuboda. Moppat och dammat och haft mig. Jag slapp i alla fall att cykla hem ;) sikken latmask jag är! Men tänk.. så trött som jag är nu, hur  trött hade jag inte varit om jag hade cyklat hem?! Ja tänk, bara tänk!!

Förresten.. när ni säkra på att det är lördag idag? Det är inte söndag? Jag har en bestämd känsla av att det är söndag? Men det stämmer väl inte? Neeej...

Har sovit konstigt de två senaste nätterna.. drömt massa konstigt. I torsdagsnatt när Karin sov här drömde jag bland annat om en creepy stalker och människor som kokade under huden :S Vaknade lite smått orolig där. Ja just det ja, innan det, eller var det efter?, drömde jag om ett vildsvin i ett hus... ett farligt och elakt sådant. Inatt vet jag inte vad jag har drömt om, men jag vaknade med en obehagskänsla i magen och hade svårt att somna om igen. Så ni som är bra på att tyda drömmar får gärna berätta för mig vad drömmar och stalkers, kokande människor och vildsvin betyder!

Kan man säga till en väns anhörig när de beter sig som skit mot ens vän? Utan att såra sin vän? Som givetvis (eller ja, behöver ju inte vara givetvis) älskar sin anhöriga.. Är det rätt? Eller ska man bara tiga? Det kanske bara går ut över vännen... Men det är så svårt att hålla tyst ibland. Även om jag väl inte är den första som alltid säger vad jag tycker och tänker, men så många gånger har jag velat säga denna personen ett och annat.

Hm.. fältdagsrapport? Ja jag vet inte... gör du?

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Jag vet inte om man kan säga till, men jag har också tänkt så många ggr...

Kommentera här: