Helgfirande

Ja jag må säga att det varit en händelserik helg, en helg lite utöver det vanliga.

Fredagen var som ni vet, om ni brukar läsa min blogg, dagen då jag och Jannika hade höstmiddag för några av våra vänner. Det blev en mycket mysig och trevlig middag, en alldeles lagom kväll liksom. Bra sällskap, bra mat (tro det eller ej) och bra stämning. Blev rätt sent dock eftersom jag och Jannika satt och snackade nån timme efter att de sista gästerna gått, så jag kom inte i säng förrän vid halv 5. Efter några timmars sömn hade jag inget val än att gå upp så att Emma kunde komma och hämta sina grejer hon hade glömt. Lördagen fortsatte väl i ett sedvanligt söndagslunk (ja söndag) och såg ut att bli en hemmakväll framför tvn. Men det tyckte inte Jannika så vid halv 7 bestämdes det att vi skulle åka till Malmö och festa med Malin och hennes kompisar. Ja visst trevligt, men en aning stressigt med tanke på att bussen skulle gå halv 8! Dessutom hade jag varken gjort mig iordning eller ätit. Så det blev att slänga sig i duschen, slänga på sig några kläder som såg vettiga ut och sen snabbt på cykeln till Jannika där de va så snälla att bjuda på mat och sen skjuta oss in till stan så vi skulle hinna med tåget. Så till slut blev det i alla fall förfest med Malin och vänner och sedan utgång till Etage, ett trevligt ställe får jag säga, vi är ju inte direkt bortskämda med uteställen i vår kära lilla stad. Jag och Jannika avrundade sen kvällen med en spontan utlandsresa i jakt på något skönt ställe att sova på. Så vi hamnade hos Oscar i Köpenhamn som var snäll att dela med sig av säng och bäddsoffa. Innan hemfärden brunchade vi inne i staden med pannkakor och färsk frukt (mums!), för att sedan ge oss ut i höstrusket och inleda vår färd hemåt (som aldrig tycktes ta slut). Nu har jag varit hemma i två timmar och känner mig inte mer än halvt mänsklig. Blir till att fixa inför fältdagen imorron och sen krypa ner i sängen, och förhoppningsvis ta igen några missade timmars sömn. Men all in all har det varit en av de bästa helger på länge :)

Hoppas er helg varit lika bra som min!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Wow vilken helg! Snacka om händelserik :D Haha roligt att du var på Etage :D Vad tyckte du?

Kommentera här: