Åhus-Sthlm-Åhus

And she's back!

Tillbaka från Estocolmo, en aning tröttare och en aning fattigare. Ajsing bajsing som det kan gå, stackars lilla plånbok.
Och stackars axlar och armar som fick bära på skiten hem! Väskan kändes dubbelt så tung som när jag åkte upp! Men om plånboken blev fattigare så blev i alla fall garderoben rikare. Rikare med ett par byxor (gröna cheap monday), en vit lång tröja med en påfågelpå, en vanlig enkel långärmad röd tröja, ett vitt linne med grön vacker text, en svart lång kofta, en svart lång väst, en svart skjort/klänning i fel storlek (hoppas rätta fins i stan, annars grattis till systeryster?), en sjal och en mössa. Dessutom blev det lite försende födelsedags- och inflyttningspresenter till Carro. Och i gengäld fick jag en försenad födelsedagspresent i form av en helt underbart ljuvlig skål från Indiska :D Och på tal om Indiska... jag trodde för ett ögonblick att jag dött och kommit till himmelriket, om det nu skulle finnas ett sådant så måste det helt enkelt vara Indiska-affären på Gamla stan!! Såååå fint!

Annars var det väl mest lite tv, lite mat, lite prat och sådant som inte precis går utöver det vanliga, förutom att jag gjorde det i sällskap med fina Flinen :)

Sega tågresor upp och ner, förseningar åt båda hållen.

Nu sitter jag här igen då trött som vanligt, men se! Allt är inte som vanligt ändå... nä! För vet ni vad?! Jag har fått påfyllnad på mitt Carrokonto och ett synnerligt misstänksamt fall av nackspärr! Slå det om ni kan!

Sen var det ju lite trist att jag inte sprang på Emelie där på t-centralen också... men herre gud, man kan ju inte få allt här i världen!

Kommentera här: