1,5...15, what's the big difference?

Aldrig kunde jag väl tänka mig att jag skulle ta dessa orden i min mun! Men... jag har sett en svensk film som jag faktiskt tyckte var bra! Ok, det finns säkert några till som kan ingå i den kategorin, men det är få förunnade. Jag och Karin var på bio igår och såg Patrik 1,5. Den var rolig, fin och hade ett bra budskap. Och bra skådespelarinsatser om jag får tycka till. Jag satt nog nästa konstant med ett leende på läpparna, och likadant när jag gick där ifrån... fram tills vi kom tillbaka till Karins lägenhet och jag insåg att jag hade glömt min väska i biosalongen!!! PANIK!! I väskan låg plånboken, husnycklarna OCH bilnycklen. Hur tar jag mig hem då?! Hur ska mamma och pappa ta sig till jobbet imorron?! Är väskan kvar?! Så det var bara för mig och Karin (så snälls om hon är) att springa tillbaka för att hinna dit innan dom stängde, och vi hann precis! Och där låg min lilla väska - tack och lov!! Det var allt en liten pärs... ska jag fortsätta så får jag nog börja träna...

Idag ska jag göra mitt bästa (förhoppningsvis) för att bli klar med den sista examinationen i Hantering av mobbning och konflikter - kursen, den ska vara inne senast fredag kl 12, men det hade ju inte varit fy skam om jag hade kunnat lämna in den nu och vara hyfsat bekymmersfri de kommande dagarna :) ...åtminstone fram tills det är dags för nästa kurs: Svenska som andraspråk.

Så i alla fall, har ni inte sett den, så gå och se den - Patrik 1,5!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Ja jag har mina aningar om det :p

2 Marie:

skriven

Haha jag vet, men sedan-modellen är så fuuul :D

Kommentera här: