Alltid lika härliga måndag.

Var biobesök igår med Jannika och Ollebär, såg Twilight. Gillade den, det var snyggt gjord, den hade sin beskärda del av ögongodis, kärlek, spänning och rätt bra skådespeleri. Nästan så man funderar på att läsa böckerna. Läste nån stans att det åtminstone skulle komma två filmer till.

Jag sitter här och försöker göra en textanalys av ett stycker ur Ett öga rött som en uppgift i Svenska som andraspråk-kursen. Grammatik är fan inte min grej. Tur att det är en gruppuppgift och att åtminstone halva gruppen har erfarenhet av att göra textanalys och att en av oss ska bli svenskalärare! Borde ju klara av godkänt-gränser kan man tycka.

Jag är seg, trött i ögonen och småfrusen... snoret har satt sig i bihålorna och vill inte lämna sitt gömställe. Spelar ingen roll hur mycket man snyter för ut kommer det ändå inget. Men jag är inte täppt och inte rinnig i alla fall. Men känner att det finns där inne. Irriterande! Dricker vatten och kissar om vartannat. Kanske skulle varnat tidigare i texten om ett inlägg innehållande trevligheter som snor och kiss. Tröstade mig i alla fall tidigare med godiset som blev över från igår. Och redan har en ny finne ploppat upp. Livet är allt bra härligt ibland!

Nej vad gör det för gott att sitta här och gnälla. Läsa igenom texten några gånger till till textanalysen och sen röja undan på mitt rum. Hälften av kläderna ligger utanför garderoben och jag höll inte på att hitta mina glasögon igår. Så tror att det börjar bli dags.

Tjarå!

p.s. Förresten så är det lite snöighet ute! d.s.

Kommentarer:

1 jennie:

skriven

jag har också snöighet här... =) mysigt!

2 El Pjotr:

skriven

Snöighet är numera ett fullt användbart ord!

3 jennie:

skriven

ja, det hade väl inte vart helt fel med lite party?? nu innan jul. =) kraam

4 Joppa:

skriven

haha "-och så har en ny finne ploppat upp" :P

Kommentera här: