Tralala

Nu är biljetter bokade, betalade och uthämtade till Magnus Betners Ett tal till nationen på teatern i Staden. 1 februari är det tänkt att vi ska bli roade av mannen själv, och när jag säger vi så menar jag mig själv, Jannika, Oscar, Ollebär, Emma och Björn. Det kan nog bli en trevlig tillställning det eller vad tror ni?

Igår vart jag en runda till Staden med fröken Badin, blev några vändor i några affärer och jag var moraliskt stöd åt Jannika så hon med gott samvete kunde inhandla de där skorna som var skapta åt hennes fötter. Sen avslutade vi rundan med en välbehövlig mellanlandning på TeaPot innan vi tog bussen hem igen. Men vi kände båda två idag att vi inte var riktigt nöjda med spenderandet igår, så vi slog på stort och drog till Kvantum och införskaffade lite nödvändigheter till en nyårstårta och en tisdagen-innan-nyårs-middag. Cyklade hemåt och satt ner några minuter innan jag tog bussen in till Staden igen för en liten date med Karin. Vi ville ju inte va sämre än alla andra så vi gick också till systemet och handlade. Är ju som mysigast när det är riktigt packat (ursäkta den oavsiktliga ordvitsen) med folk! En snabb vända på stan och take away från Ko-san, sen var vi nöjda. Och nu sitter jag här då och känner mig ändå inte riktigt nöjd, nej... jag ska minsann och dar ta en vända till till affären!

Adios amigos!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Livet är som bäst när man får gå många ggr in till stan :p

Kommentera här: