Jag måste bara...

...återigen tipsa om boken nedan:


(bild från: http://www.malousbokklubb.se/Episode/Default.aspx?i=20)


Detta citat taget ur en bokrecension är nog ganska talande för hur det kändes när jag la boken ifrån mig:

"Ett par nätter senare lägger jag Kluuns bok ifrån mig och betraktar mitt rödgråtet svullna ansikte i spegeln. Jag kan i den stunden inte påminna mig att jag har rörts så i djupen av vare sig själ eller hjärta av någon text någonsin."
(Recension av Per Planhammar, GP, http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=404&a=364376)

Boken är , ärlig, och fylld med kärlek. Ena stunden känner man avsky , och nästa stund ömkan, för personerna i boken. Och på något förunderligt sätt önskar man att man själv kommer stöta på sådan kärlek. Att jag har haft bekanta som drabbats av cancer och allt vad det kan föra med sig, gör nog sin del i att den verkligen känns på djupet.

Men jag säger det igen. LÄS En sorts kärlek av Ray Kluun!

Kommentarer:

1 Syster:

skriven

Vill låna!

2 Jannika Badin:

skriven

åh du har en jättefin blogg! supermysig! men vet inte om jag orkar läsa en sådan bok..? nåja, jag sätter dig överst på länklistan för min nya blogg iaf ;)

3 jennie:

skriven

Är inte hemma så jag har ingen kamera och inga sladdar.. =( Kanske efter jul?!?! =) Kram

Kommentera här: