God fortsättning

Jag är trött, så trött. Det tar på krafterna att vara ledig och fira jul banne mig. Gårdagskvällen spenderades hos broren och hans familj. Vi "förfestade"  hemma hos Challe med lite glögg och Kalle Anka, men inte ens det gav ju nån julkänsla!! Sen proppade vi i oss mat som seden säger och sen kunde julklappsutdelningen börja. Det är så roligt att kolla på barnen (för man får väl fortfarande kalla dom barn trots att de är 12 och 14?) när de får julklappar och öppnar dom. Speciellt O eftersom han verkligen visar sina känslor. Jag kommer ihåg för några år sen när han fick något som han verkligen hade önskat sig (kommer inte ihåg vad) och han blev så glad att han började gråta :) Det blev inte riktigt några såna reaktioner igår men många glada miner för det :)

Idag har jag då inte gjort mycket, och hur skönt har inte det varit då?! :) Har läst, varit ute på promenad med Joppelina och gjort rent hos fiskarna.

Har inga storslagna planer för kvällen heller. Jag ska trotsa mängden och hålla mig hemma på juldagen, alltså ingen utgång för min del. Däremot kanske lite glass och en bra film?

Kommentarer:

1 jennie:

skriven

jag trotsade också mängden.. =) får ta en lördagkväll snart!! ;o) kram

Kommentera här: