I dare you!!

Jag har blivit utmanad av the ONE and ONLY...MAJSANX!

Vilken bok läste du senast?
Då blev du tyst - Christa von Bernuth

Vilken/vilka böcker läser du just nu?
Sektbarn - ett reportage om de utvalda för paradiset - Charlotte Essén

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Tror att det är övervägande kvinnliga författare faktiskt, men skulle kunna vara tvärt om också...

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar osv?
Kurslitteratur - svar ja.
En bra, fängslande bok - ibland..."Åh nej inte mer kvar?!"
En mindre bra bok - ja

Hur väljer du vilka böcker du ska läsa?
Sammanfattningarna på baksidan oftast, låter det tilltalande så varför inte?

När blir en bok för lång?
Tråkiga/ofängslande böcker är alltid för långa. Därmed vill jag också säga att kurslitteratur alltid är för lång.

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Absolut! Roligt att läsa på engelska :)

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig/vilken bok lämnade du senast?
Nej, det går inte. Jag ska ta mig igenom den, det bara är så! :) Kan säkert ha hänt någon gång att jag har gjort det, men kommer inte ihåg vad det var för bok i såna fall. Eller jo, som Marie sa...kurslitteratur har jag lite lättare att lägga i från mig.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du oftast?
Självbiografier, true stories...

Rekommendera fem författare:
Janet Evanovich, Dean Koontz, J.K Rowling, Dave Pelzer och... what the hell, vi slår till med Astrid Lindgren! :P

Utmanas den som utmanas vill!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Uppdatera? ;)

Kommentera här: