Okej då Majsanx...

Tar en liten kort uppdatering innan sänggåendet. Har legat i soffan framför tv:n och "kollat på tv"... har väl snarare "vilat ögonen". Var fyra timmar i skolan idag och är redan helt slut? Kan väl inte riktigt stämma? Kortslutning i hjärnan? Är i alla fall trött i ögonen och ska snart ge dem en god natts sömn. Som sagt introduktion idag, och började morgonen med att stressa upp mig själv när bussen var sen och det inte fanns något bekant ansikte i klassrummet, fast att jag visste att det skulle finnas fyra av dem. Vilken klass hade jag nu hamnat i?! Men efter några minuter kikade de in genom dörren i alla fall, en liten trygghetskänsla infann sig. Sen blev det en massa lyssnande, en massa papper, basgruppsindelning som inte blev som vi tänkte... men det blev säkert bra ändå, och utdelning av första uppgiften. Det var vad vi orkade med på första skoldagen, så sen stack jag inom Karin med lite mat från Ko-San (hot) innan jag begav mig hemåt.

Väl hemma parkerade jag arslet i köksoffan med tv:n på i bakgrunden och några sudoko i mammas Allers-tidning tills mamma kom hem och vi mumsade på stuvade makaroner och stekt fläsk - mumma! Hm.. ja, sen har väl dagen/kvällen fortsatt i samma tecken förutom att jag även vävde in ett samtal med storstadsbruden Carro :)

Övrigt i veckan har varit:
Måndag - ett Väla-besök med Emma
Tisdag - ett Åstorp-besök hos Jossa och pojkvän
Onsdag - ett besök av Linnéa som inkluderade en tvåtimmars promenad

Planerna för morgondagen ser inte ljusa ut... planerna innefattar ett antal sidor i Malténs bok och kanske även andra böcker om de dyker upp med posten imorron. Lika bra att ta tag i skiten direkt!!

Nu ska jag nanna kudden och drömma om när man var liten och hade noll ansvar, krav och annat vuxentjafs!

Sweet dreams allesammans!!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Jag har Nadjas två böcker här hemma, ville du låna dom? Trevlig uppdatering :d

Kommentera här: