nej men vad hitta vi här då?

Tro det eller ej men ibland kan mitt jobb vara rätt spännande. Eller... tja, spännande är väl kanske lite att ta i. Ni förstår, förutom att hitta damm, hår, barr, sand, kiss och bajs under arbetstimmarna, så dyker det ibland upp lite mer udda saker som ett par handklovar. Så vitt jag vet så är väl inte användningsområdet jätte stort för ett par handklovar, så jag ser gärna att ägaren själv tar av sängkläderna när de åker hem! Eller så får jag vara lite slug och se till att det inte blir jag som städar just det rummet. Jag får väl vara glad att jag inte störde mer än sömn när jag råkade stövla in på just det rummet här om dagen (kan folk för övrigt inte lära sig att använda "stör-ej-skyltar" eller att svara när man knackar på dörren!!). Nej under mina fem somrar har jag kommit lindrigt undan om man jämför med de ordinarie som imellan åt går in med moppen i högsta hugg och avbryter mitt i akten - oj! Undrar vem det är mest pinsamt för egentligen...?

Jag är trött - känner mig helt slut. Jag behöver mer än en-dagars-ledigheter. De senaste dagarna har jag varit så jävla sleten... i stort sett somnat framför tvn vid 9 snåret. Visst att jag inte är någon nattuggla... men 9 är faktiskt rätt tidigt även för att vara jag. Men nästa vecka ser lite bättre ut. Ledig nu på söndag, sen tisdag och jo ta mig fan så är jag ledig fredag, lördag OCH söndag! Varav den andra dagen av ledigheten spenderas på väg till,i och på väg hem från Göteborg med la familia. Bussresa med Mamma Mia-föreställning bokad för fyra personer - tack.

För övrigt så råkade jag visst ta sönder moppmaskinen på jobbet idag - oops.

Kommentera här: