Ut med det gamla, in med det nya

Då var 2010 till ända, och 2011 väntar runt hörnet.

2010 har varit ett bra år, och ett med mina mått mätta ett händelserikt år.

- Året inleddes med ett besök i kyrkan för att motta det efterlängtade examensbeviset.
- Inte långt där efter kom den mest efterlängtade - Thilde <3

- Jag började mitt första vikariat på min gamla praktikplats, dock på en annan avdelning. Tyvärr fick jag säga hej då till mina arbetskamrater och barn lagom till sommaren.
- Valborg var ett heldagsfirande detta året. Det inleddes i Lund och avslutades i Köpenhamn med konsert - Angus & Julia Stone. Det var väl värt besväret :)

- Inte långt efter att jag sagt hej då, fick jag skriva på papper för ett nytt vikariat på en annan förskola. Där har jag varit nu fram till jul. Det blev ännu ett tråkigt farväl, av ett ställe/personal/barn där jag trivts riktigt bra.
- Jag får samtidigt besked att jag kan få komma tillbaka till samma ställe som jag var på innan sommaren - bocka, buga, tacka och ta emot! Känns lite som att komma hem på något sätt :)
- Allt med jobbsökande, intervjuer och dylikt har detta året gett mig mycket huvudbry och en OFANTLIG mängd av beslutsångest.
- Jag och Karin lånade systers bil och tog en liten Österlenstrip. Vädret till trots blev det en trevlig tur - allt tack vare sällskapet!

- I slutet av sommaren flyttade jag även från föräldrahemmet in till min systers lägenhet. Nu i veckan kom kontraktet som jag ska singera, och så är lägenheten inte längre min systers - utan MIN!
- Biljetter till ny konsert i Köpenhamn köptes, denna gången för att se Iron & Wine. Så nu har 2011 något att locka med!
- Jul firades hemma hos min bror och hans familj, och under julhelgen tog jag lite semester från det självständiga boendet och intog mitt gamla rum hemma hos mamma och pappa. Inte fel att bli lite uppassad några dagar ;)
- Avskedet av 2010 och firandet av 2011's intåg ska ske i fina vänners sällskap. Vi kör upptakten redan om en timme - handla!
- För övrigt fick jag ett underbart besked i slutet av detta året, och jag ser fram emot att få se resultatet av detta lagom till sommaren :D Wiii!
- Sen kan vi nog vara rätt så säkra på, med mitt underbara minne, att jag glömt minst hälften som har hänt detta året!

Om jag ska välja ut det absolut bästa med 2010, så är inte valet särskilt svårt. Detta är denna donnan:

Kommentera här: