Då har man varit med om det också

Första besöket på akuten avklarat då. När jag vaknade imorse såg ett sår jag har på min hand inte så vackert ut, rött och inflammerat. Lite senare upptäckte jag också att jag hade två röda streck på armen som inte varit där innan. Och att de var ömma när jag tog på dem. Då börja ju funderingarna.. röda streck... inflammerat sår... blodförgiftning?! Ensam hemma o allt, och inga föräldrar att fråga om råd. Men fick ju ringa upp dem i alla fall, tycka lite synd om mig själv och gråta en skvätt efter att skrämt upp mig själv. Grannen som är sjuksköterska kom i alla fall över och kollade på såret och armen, och det blev i alla fall att vi åkte in till akuten. Fick sitta i väntrummet en timme innan jag kom in till sjuksköterskan, som skickade mig vidare till att träffa en läkare. Så ytterligare en timmes väntan innan jag fick träffa läkaren som ställde några få frågor, kollade på min arm - gick väl på en minut ungefär - och sen gick och skrev ut recept på pencilin till mig. Så nu är det pencilin i 10 dagar, den starkare varianten efter som jag har praktik nu och är bland barn om dagarna. Så nu har jag sett insidan av akuten i alla fall, så nu känner jag mig rätt så klar med det. Fick inte precis några förklaringar eller så inne hos läkaren, och jag min nöt fick inte för mig att fråga något heller förrän jag kommer ut och grannen och föräldrarna undrar vad han sa och så. För han sa aldrig rakt ut att, ja det här är si eller så. Men grannen menar att jag har fått en bakterie i blodet, och om jag gått med det utan att fått pencilin eller så så hade jag fått feber och förmodligen blodförgiftning. Men nu ska jag ju förhoppningsvis slippa det. Tycker pencilin och upprörd mage låter mycket bättre! Så no worries! Jag mår bra, och tänkte fortsätta göra det :)

Kommentarer:

1 Joppa:

skriven

men! hur lyckades du med att få det? usch. vilken tur att du upptäckte det i tid! krya på dig!

2 Em:

skriven

aaah. creepy!

3 Marie:

skriven

Pendlar du till Vinslöv?!

4 Marie:

skriven

Synd att jag inte hade bättre koll på det. Kunde ju du ha åkt med mig isf. Var i vinslöv är du?

5 Marie:

skriven

Sv: Haha, nej vi kanske inte ska det då. Kan bli farligt ;)

Kommentera här: