Första dagen i veckan

Så vart man då en aning äldre än vad jag var för en stund sen. Så kan det gå. Det där med födelsedagar har förlorat sin charm en aning måste jag säga! Bakning o dylikt i fredags och sällskap av fröken Ewerlöf och herr Majrud på kvällen. Igår vart det broren med familj och systers tur och som man sig bör på ett "kalas" så åt vi, och åt lite till.

La mig igår och var bombsäker på att dom skulle ringa och väcka mig från förskolan imorgon och ha mig att vikariera. Och visst väcktes jag av mobilen, några gånger dessutom, men aldrig av förskolan. Så där vi halv nio så trodde jag att jag hade kommit undan, men döm om min förvåning när de ringde från en annan förskola i stan kl 9 och undrade om jag kunde komma och jobba om si så där en timme. Så upp och hoppa, slänga i sig mat och få skjuts av fina mamma in till stan för att jobba 5 timmar. Studiedag vilket betyder endast vikarier på hela stället. Spännande! Men det gick bra iaf. Fint ställe det där.

Nu ska jag snart bege mig in till stan igen till Karin. Se om vi kan knåpa ihop några förslag på de där efterlängtade tatueringarna som aldrig tycks bli av!

Tack alla fina för gratulationerna igår på min födelsedag!

Kommentera här: