Because it's friday

Snart dags att bege sig utåt Härnestad och fira födelsedagsgrisen Emma! Mitt så egethändiga gjorda födelsedagskort ligger redo och väntar på tillhörande present som anländer tillsammans med Karin och Peter om en stund. Ikväll är det jag som agerar fylle(?)taxi, skönt att komma hem och sova i sin egna säng och inte störa herrskapet i sina lördagsplaner. Hade varit desto trevligare om det inte hade varit snö och halt ute. Men får väl ge det veckan ut så att ungarna har snö sportlovet ut. Men sen tycker jag allt det får vara nog!

Idag blev det faktiskt lite målat. Andra tavlan kan vara färdig, får ta en titt på den sen ändå, brukar alltid vara nån fläck man missat. Eller så gör jag bättre i att låta bli för ger jag mig på den så kommer jag bara hitta fler saker, eller så skapar jag fler saker som behöver fixas när jag fixar andra saker. Men en tavla till och måla i alla fall och sen blir det på nästa projekt: en världskarta till Challes kompis. Börjar nog bli dags att införskaffa lite mer färg snart.

Hyffsat drygt att sitta och vänta. Har redan kollat de ordinarie hemsidorna x antal gånger så kan nog lägga ner det nu. Och att ge sig på målandet är ingen bra idé för då blir det bara färg överallt. Ser inte bättre ut än att jag får parkera mig framför tv:n..

Ha en trevlig kväll gott folk och skänk en grattistanke till Emma!

Kommentera här: