What if? Maybe?

Jannika får mig att fantisera om hur det skulle vara att hitta en urtjusig 3a eller 4a att dela. En lägenhet med högt tak... kanske kakelugn? En hyffsat stor toalett som rymmer två 22-åriga tjejers prylar, med ett badkar kanske? (man vet aldrig vad man saknar förrän man är utan det) Ett stort vardagsrum där man kan ha filmkvällar, bjuda på middag. Ett kök där det får plats ett matbord där vi kan sitta och ha en mini-studiecirkel och laga tjusiga middagar tillsammans. Ett rum till Jannika där hon kan ha en stooor garderob så hon får plats med alla sina kläder. Ett rum till mig där jag kan få plats med alla mina saker från Indiska. Kanske eventuellt ett rum till till en inneboende. Eller ett till rum som vi kan ha till... hm.. ett rum där vi kan dyrka grymma artister som Damicen Rice till exempel. Och där alla våra besökande vänner kan övernatta. Det är nästan så man kan se det framför sig. Men så dyker frågorna upp. Var ska denna lägenheten finnas? Kan vi två bo tillsammans? Har vi för olika vanor? Hur blir det när Jannika ska börja läsa till psykolog? Hur blir det när jag är klar med min utbildning - var vill jag ta vägen då? Tänk om det blir helt fel och en underbart fin vänskap skulle förstöras :S

Men man kan ju drömma och fantisera lite i alla fall... så får man se vad det är för drömmar som nån gång kanske slår in?

Ikväll nöjer vi oss med att befinna oss på samma ställe för några timmar och titta på samma film på samma tv :)

Just det!! Vi får inte glömma den stora balkongen till lägenheten! Eller what the hell, när vi ändå fantiserar så kan vi väl slå till med en takterass! :)

Kommentarer:

1 Joppa:

skriven

som min terrass i båstad! det var grejer det! :D

2 Jannika Badin:

skriven

HIMMEL det vore ljuvligt! Njä, börjar vi gå varann på nerverna får vi helt enkelt se till att ha mer avstånd där :) Rum till artist-dyrkan?!! Vill ha.. jag tänkte nyss på att, när jag lyssnade på Damien Rice och Gray, att såhär skulle det låta i vår lägenhet hela dagarna.. soundtracket ;)

Kommentera här: