Jag säger: UTROTA!!

Det allra bästa vore om alla personvågar utrotades. Jag kan se undantag för de vågar som mäter kroppsfett etc, men jag ser absolut ingen funktion med att veta hur mycket en människokropp väger. Vad säger de där siffrorna egentligen? Siffrorna berätta då inte om de där kilona är fett/vatten/muskler. De berätta inte hur lång man är. De berättar inte hur kroppen mår. Det enda de siffrorna gör är att sätta griller i huvudet på folk. Vad fan spelar det för roll hur mycket vi väger?! Jag blir så irriterad och arg när folk, speciellt mina vänner, kommenterar sin vikt. Huvudsaken är väl att din kropp mår bra och att du tycker om hur du ser ut. Jag säger inte att det är fel att försöka gå ner i vikt, eller nej, inte gå ner i vikt, utan att äta annorlunda och träna för att förändra hur ens kropp ser ut. Men att man styrs av de där siffrorna på vågen... det är så fel som det bara kan vara. Så om jag fick bestämma skulle alla personvågar utrotas!

Och nej, jag är inte felfri jag heller, jag erkänner... det händer att jag ställer mig på vågen nån gång och då. Men nu är det fan slut med det! Det är bara skit som förstör massa vackra människor och deras självbild.... så det så..

Kommentarer:

1 jennie:

skriven

wooow... =) bra inlägg.. men ändå kan man inte undgå att väga sig ibland.. :p

2 Anonym:

skriven

det ligger så mycket i detta!!!

Kommentera här: