Home sweet home

Så var man hemma igen, så skönt! Hemma och kan sova i min egna säng! Fast att sova i soffor börjar ju nästan bli lite av en vana nu känns det som, åtminstone de gånger jag inte sover hemma.

Har haft en underbar helg tillsammans med Jossa och Jannika :) saknar oss! Vi är fina tillsammans :)
Vi inledde festligheterna med lite lasangette som vi rörde ihop själva, sen välte jag ut Jannikas kaffemugg (som var väldigt lämpligt placerad bakom min vänsterarm) på en av mattorna, sen spillde Jannika ut lite rödvin i köklådorna. Ingen äkta Jannika-Josefin-Rebecka-träff utan några "olyckor". Men det bästa var nog när Jannika hade gått nästan hela dagen med sin BH ut och in utan att märka något!

Senare sprang vi till tåget som sen tog oss vidare från Åstorp till Helsingborg och The Tivoli. Kvällens upplägg var:

Förband: The Sacred Sailors
Huvudsakt: The Futureheads


Hyfsat bra musik, inte riktigt värt pengarna, men det blev ju en bra kväll så vem kan klaga?! När spelningen var slut så blev det Vinyl Baren och där slog vi klackarna i taket :) Jannika fick en ny bekantskap som dök upp lite här och var under kvällen, med eller utan tröja, på eller av borden, med eller utan kille, men han tyckte i alla fall att, jag citerar: "Hon spänner ut röven alldeles för mycket." (kanske bör förtydliga här att Jannika i princip satt rakt upp och ner på en pall). Det blev sista tåget hem, sen lite nattamaud/chips och eftersnack till 04.10 och Jossa och Jimmy kröp ner i sängen och jag och Jannika kröp ner i våra soffor.

Sen idag bar det av till Sölvesborg för att kolla på när Jimmy och hans band Beyond the Ocean hade en spelning i Slottslängorna. Så lördagen har bestått av en massa felåkningar, en massa dryg väntan, en massa kass dålig musik (med undantag Beyond the Ocean), lite pizza och sen hemfärd.

Nu måste jag nog leta upp något ätbart... magen börjar kännas lite tom...

Hoppas er helg varit lika splendid som min!

Ta hand om er!

Kommentarer:

1 Joppa:

skriven

haha åh det var kul :)

jag saknar också oss, därför det är så kul att träffas när vi väl gör det.

tack för en bra helg!

2 Marie:

skriven

Hur gick fotograferingen?

Kommentera här: