Framsteg

Har precis haft msn-date med Amanda och planerat vår uppsats. Äntligen känns det som att vi kommer nån vart. Nu vet vi åtminstone vad vi ska göra, vad vi ska skriva om och vad uppsatsen ska innehålla för olika delar. Har delat upp så vi kan börja skriva så smått också. Hoppas det lossnar ordentligt när jag väl ska sätta mig och skriva, vilket nog får bli imorron. Förhoppningsvis har vi tolkat ROS instruktioner någorlunda rätt, vilket är en utmaning bara det. Tycker synd om honom, den där ROS.. i fredes var det rätt många som var frånvarande från början. Efter första seminariet försvann några till, och i fem-minuterspausen vi hade under andra seminariet försvann ytterligare några. Jag tycker det är riktigt dålig stil att gå mitt i ett seminarie. Hur dåligt eller omotiverande det än må vara så tycker jag det är brist på respekt. Hur motiverande känns det då för läraren att försöka hålla i ett bra seminare?

Fick rycket och städade av här hemma idag också. Så nu ser det lite mer anständigt ut.. åtminstone tills Elvis eller Presley bestämmer sig för att gå på toa, då kommer det se ut som vanligt här igen.

Nu är det nog dags att börja fundera på något att stoppa i magen.. har inte ätit sen frukost. Och är nog bäst att ha hunnit stoppa något i magen innan jag måste fara in till staden och hämta ma och pa.

Glad (är det så man säger?) första advent!

Kommentera här: