söndag igen

Ännu en helg över... var det inte nyss fredag?

Har äntligen en plan för vad jag ska hitta på imorgon på musiklektionen, sen om det kommer gå piss eller inte får vi väl se. Funkar det inte så funkar det inte.. inte mer att göra åt den saken. Har ändå inte tänkt att bli musiklärare...

Fan vad jag inte tycker om söndagkvällar, av någon anledning börjar jag alltid känna mig stressad inför veckan, oavsett om jag har saker att göra eller inte. Vetskapen att man har en hel vecka framför sig... en hel vecka med en massa måsten. Fast det är väl det livet i stort sett består av... en massa måsten. Måste skaffa utbildning, måste skaffa jobb, måste skaffa vänner och familj, måste tjäna pengar, måste skaffa bostad, måste göra andra glada, måste gå till doktor/tandläkare/optiker, måste göra alla uppgifter i skolan, måste leva upp till andras föreställnig av mig, måste leva upp till min egen föreställning av mig själv, måste göra andra nöjda, måste göra mig själv nöjd.... måste måste måste.. jag måste bara... nu kan jag inte ens en gång säga måste utan att fundera över om det verkligen heter så och stavas så här...

nu måste jag snart fixa de sista detaljerna till imorron, sen måste jag göra mig iordning för sängen, sen måste jag sova, sen måste jag gå upp 5.45, sen måste jag ta bussen in till stan för att sedan åka till vinslöv med flickorna. Efter det måste jag hålla i två lektioner... sen finns där en jävla massa andra måsten jag ska hinna med också.

Men något jag MÅSTE göra är att åka upp till Göteborg och Stockholm, det är bra måsten...

(var tvungen att slå upp ordet måste... såg så konstigt ut efter att ha skrivit det så många gånger)

Jag måste komma på vad jag vill ha för tatuering... för jag verkligen vill vill vill göra en ny!!! Idéer och förslag tas emot med öppna armar. Har funderingar på foten, vaden eller på sidan av överkroppen (vad man nu kallar den delen). Sen har jag funderingar på att göra något med familjemedlemmarnas initialer (R, S, C, K, M) antingen uppradade över/efter varandra eller sammanlänkade på något sätt. Bara ett R? Mitt stjärntecken? Jag gillar idén av att det inte är självklart vad tatueringen föreställer... så länge jag själv vet vad den föreställer och betyder.

Nej nu ska jag ta tag i ett av mina måsten i alla fall...

Hoppas ni haft en trevlig helg!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Hjälp! Texten är ju grå! :p

Kommentera här: