1a jobbedagen

Idag var det dags för första jobbedagen, oväntat pigg och dagen gick rätt snabbt. I och för sig så är det ju inte världens längsta jobbedag heller när man slutar klockan 12. Fick huvudvärk på köpet, vet i och för sig inte om det berodde på jobbet, vädret eller att jag druckit/ätit för dåligt. Men den är borta nu så varför fundera mer över det.

Har börjat på en ny tavla till Challe föreställande Marilyn Monroe, sen återstår det en tavla till. Men jag är inte säker på motivet. Marilyn Monroe och Greta Garbo, vem ska vara den tredje?? Har inte hittat nån riktigt bra bild... har försökt med t.ex. Elvis, Audrey Hepburn, Bob Marley, Janis Joplin etc. Svårt!! Roligt när fler gärna vill att jag ska måla tavlor till dom också :) Än så länge har jag väl fått förfrågningar från fem stycken iaf :P

Är jag helt dum i huvudet om jag säger att jag vill att det ska regna imorron? Kanske till och med riktigt hällregn... eller lite lagom i alla fall. Det kan vara mysigt ibland. Och så borde jag städa dessutom, eller kanske bara lägga sig och läsa en bra bok... eller måla lite till kanske.

Att goda människor ska råka ut för det värsta...

Kommentera här: