Ink master

Har kollat på Ink master USA så här på kvällskvisten... programmet gör mig sugen på en ny tatuering, fast samtidigt liiite avskräckt när man ser vissa tatueringar de gör. De ska vara bland de bästa tatuerarna, men jag vet i fan om jag skulle vilja gå till nån av dom! Alldeles för varierande resultat. Det är det som är ett av de stora problemen när det kommer till tatueringar - att hitta en bra tatuerare som man kan känna sig trygg och bekväm med. Tatueraren som gjorde den tatueringen jag har nu har flyttat utomlands tyvärr. Sen är själva motivet svårt också. Har länge funderat på att göra en familjetatuering, och då använda familjens initialer (syskon och föräldrar) i den. Jag är fortfarande sugen på det, men jag kan inte riktigt komma fram till hur jag vill den ska se ut, eller var på kroppen den ska sitta.

Men nu har jag kommit på en ny idé! Jag tycker det är väldigt fint med olika texter, och jag har den perfekta låten att plocka från! Tomorrow av Tobias Fröberg och Ane Brun. Jag älskar låten! Och budskapet med den (åtminstone den tolkningen jag gör ;))! Mhm.... tåls att fundera vidare på!

Kommentera här: