Mönster

Jag börjar se ett mönster när det kommer till mina blogginlägg... det krävs att jag ska vara grymt uttråkad för att jag ska ta mig för att skriva något här! Så om det nu är någon som faktiskt är här inne och läser, så antar jag att ni får hoppas på att jag blir uttråkad oftare. Jag har funderat på att lägga ner bloggen, eftersom jag skriver så sällan. Men så händer det ju, once in a while, att jag sitter här uttråkad i soffan och behöver något att göra. Så jag antar att den får följa med ett tag till.

Så anledningen till att jag just idag sitter här uttråkad i soffan, är en förkylning som nog inte riktigt vill bryta ut. Under slutet av jobbdagen igår kom frossan, ömma muskler, huvudvärken och den där obekväma känslan av att svälja. Tempen visade på feber när jag kom hem, inte mycket men den var där i alla fall. Jag tror inte jag har haft någon feber idag, men huvudet dunkar när jag förflyttar mig och det gör fortfarande ont att svälja, och jag känner den ack så välbekanta känslan i bihålorna. Men jag har i vanlig ordning bestämt mig för att det inte ska bli något mer av det så därför stannar jag hemma idag och kurerar bort det. Esberitox, vatten, apelsiner och glass får vara mitt hemliga vapen!

Jag hade i alla fall turen att bli dålig sent en fredag, vilket innebära att jag slipper ta ut någon karensdag (för jag ska ju inte vara sjuk nästa vecka!). Jag tar för övrigt gärna emot en logisk förklaring till varför vi som arbetar inom förskolan ska behöva ha karensdagen? Det är inte nog att vi fem av veckans sju dagar blir nysta och hostade på, torkar rumpor, byter blöjor, skickar hem barn med löss, skickar hem rödprickiga barn... och ja just det torkar spyor?! Nu har jag (ta i trä) haft tur och klarat mig rätt bra från diverse sjukor, men det är kollegor som inte har klarat sig lika bra.

Jaja... nog om det. Nu är det dags för Esberitox och apelsin tror jag bestämt!

Kommentera här: