Recap

Härligt att vara tillbaka efter den där trojanska attacken. Tog bara en halv evighet att få problemet åtgärdat. Men nu så - back on track! Galet vad mycket man missar när man inte har tillgång till en dator! Bara tänk vad jag har varit tvungen att ta igen, kolla bilder, kolla bloggar, kolla statusar och listan bara "goes on and on". Men bäst av allt så har jag ju kunnat prata med underbaringen på andra sidan Atlanten :)

Skolan har dragit igång igen med allt vad det innebär. Föreläsningar, seminarier, gruppstudier, plöja böcker och fältdag. Första veckan avklarad, 19 återstår. Endast två veckor återstår till den fem-veckiga praktiken dessutom. Men än så länge känns det som att jag drog en vinslott när det kommer till praktikplatsen - och jag som fasade inför det innan! Ibland ska man ha tur i oturen :)

Jag kanske ska göra ett fattigt försök att återberätta lite om vad jag varit med om (som ni förmodligen redan vet om eftersom ni antagligen varit delaktiga, ALLA mina kära läsare ;)).

- Jag och Amanda kämpade på bra hela sommaren lång med våra städvagnar och revolterande moppar. Vi tog striden mot flugorna, dammråttorna, hårtussarna och sanddynerna - och gick, kanske inte som vinnare, men i alla fall levande därifrån. Mycket har jag nog att tacka Mandys sjönsång för... det är då inte alla som har sin egna livs levande radio med sig hela dagen lång!

- Jag har också fått uppleva Vi fem på äventyr när jag, Karin, Peter, Emma (+h*n) och Björn begav oss till Göteborg en helg. Vi körde hela racet med hotellvistelse, Liseberg, shopping och restauranger.



- Jag dumpade mina kära vänner och valde istället tåget med destination Bada, Värmland. Några dagars avkoppling (?) hos Jannika och Amiga i torpet(5) avnjöts med allt som hörde till. Utedass modell äldre(6), utomhusdusch med kallvatten (som jag aldrig vågade mig på), morgondopp i kalla Fryken för tvagning(1), bastubad(3), skogspromenader på oändliga stigar(7), "bergsbestigning" i regniga och dimmiga lågfjäll(4), och hjärtliga försök att leka handywomen (men bra blev det!)(2). Det var i alla fall några riktigt fina dagar med Jannika, Jossa och Amiga!

1  2   3 

4 5 6 7

- Efter Värmlandstrippen hann jag inte mycket mer än hem innan det var dags att bege sig till skolbänken igen - och inte var det med några varma känslor jag återsåg skolbyggnaderna igen. Men så här nästan en vecka efter har man börjat finna sig i skolrutinerna igen och sommaren, och alla trevliga stunder, känns som ett minne blott.

Det var väl en någorlunda sammanfattning av min sommar - som mer än gärna hade fått fortsätta lite till!

Kommentera här: