Jag beställde faktiskt inte någon väckning!

Ibland tycker jag inte om mina katter särskilt mycket. Imorse tyckte jag inte om Presley särskilt mycket. Det är lite svårt att tycka om Presley klockan 05.30 på morgonen när han gör allt för att man ska gå upp och ge honom mat. Ännu mindre när pappa redan är uppe och kan ge honom mat. Fjäska för honom istället!!! Fast sen räcker det att kolla på honom igen och så är det helt plötsligt väldigt lätt att tycka om honom igen :) Mina små älsklingar!

Dagen. Ja, jag tror jag ska måla lite idag kanske... eller kanske städa lite, eller lite av varje. Ikväll har söta Emma bjudit med mig till sin syster på middag och film. Tycker inte riktigt att hon behöver flytta härifrån... :(

Imorgon är det begravning... kommer bli jobbigt att träffa dem. Vad ska man säga? Tidigare begravningar jag har varit på har varit för någon i familjen/släkten... så då har det ju berört en själv direkt, och så kommer det ju inte vara nu. Vad sa folk till mina föräldrar och oss?? Och oavsett så var det ändå annorlunda, då handlade det om morfar, min gammelfarmor och farmor. De var gamla när de gick bort. Nu ska jag beklaga min sorg till jämngamla, som aldrig mer ska få träffa sin mamma. Vad säger man? Vad gör man? Det är totalt omöjligt att leva sig in i situationen... jag vill inte leva mig in i situationen... Begravningar måste vara något av det värsta som finns... men samtidigt är det något vackert...

Nej jag antar att jag borde ta tag i denna dagen...

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Oj ja. Men alltså, ibland behöver man inte säga något, bara kramas lite, det brukar hjälpa :)

Kommentera här: