A midsummernights dream

Fredag
Fredag = midsommarafton. En trevlig eftermiddag/kväll i Åhus med min Emma, hennes familj plus vänner. Mat, regn och kubbspel och lite mer mat och godis. Sen lite fotboll på det. Var hemma och låg i sängen vid halv tolv. Hur underbart är det inte att krypa ner i sin egen säng?

Lördag
Klockan 05.50 ringde alarmet på mobilen. Dags att kravla sig upp ur sängen och göra sig redo för jobbet. Segt vare men det var inte så farligt mycket att göra under dagen så man kom hyfsat lindrigt undan... men den där sköna sängen fanns rätt ofta i mina tankar. På kvällskvisten fick jag finbesök av Karin och Peter som var sugna på tårta, jag hade ju gjort misstaget att berätta för en viss Peter att jag hade en gömma med tårta i frysen. Så vi käka tårta och kolla lite halvt på fotbollen. Denna gången hade jag inte fullt lika rätt... trodde att Holland skulle göra mål i slutet av matchen så att det skulle gå till förlängning, men trodde även att det skulle vara Holland som gick vinnande ur förlängningen. Men jag klagar inte över att jag hade fel... tyckte faktiskt att Ryssland förtjänade att vinna.. och det gör ju faktiskt att Sveriges förlust känns liiiite mindre pinsam! :P

Söndag
Söndag = idag. Återigen ringde alarmet 05.50. Inte fan var det lättare att gå upp idag inte! Istället var det ju nästan värre! Eller nej förresten, det var nog lättare att gå upp... men det var segare på jobbet idag. De där gäspningarna bara kom över mig hela tiden... gäsp efter gäsp efter gäsp.. ja ni fattar. Segheten har sen varit ett genomgående tema för denna dagen tycker jag. And I blame it all on the weather! Meeen... det var väl lite ok ändå. Då har man ju åtminstone en liten ursäkt till att göra just ingenting. Vad har jag liksom åstadkommit idag efter jobbet? Ehm... jag har ätit, läst, kollat på tv, suttit vid datan och tagit ett fotbad.. spännande värre.

Måndag
Måndag = sovmorgon!!!

Nu ska jag gå och påbörja min sovmorgon... Sov gott ya'll!

Kommentarer:

1 Jennie:

skriven

Hahaha... Jadu.. Jag vet inte vad jag har gjort.. =) kram

2 Marie:

skriven

Vi kanske ska börja dricka kaffe? :p

3 Marie:

skriven

Nej men det kanske botar tröttheten? :p

Kommentera här: