VFU-dag 3+4

Så har två dagar till gått på praktiken, snart bara två veckor kvar, en vecka kvar tills vi får besök av en lärare från Hkr. Igår var det för jävligt att ta sig upp ur sängen - bevisligen var jag lite trött. Skulle byta linser men såg så jävla dåligt när jag satt i dom nya, mycket underligt. Hade ett väldans besvär att få ur dom sen också... och när jag väl fått ut ena så såg jag faktiskt bättre än vad jag brukar göra utan linser, såg i stort sett perfekt - ett mirakel! ...tills jag upptäckte att jag glömt ta ur dom gamla linserna. Sa jag att jag var trött eller?

Var en hyfsat lugn dag på praktiken igår. Vi hade två lektioner där eleverna fick klippa och klistra och göra kollage över de olika sopkärlen och vad som ska slängas var. Sen gick vi mest rundor bland eleverna och hjälpte de som behövde hjälp med sin matte.

Idag har vi kört den klassiska "läraren snackar-eleverna lyssnar" om glas, metall, tidningar och pappersförpackningar. Det har varit rätt förvånande hittills vad mycket barnen verkligen kan. De vet fan mer än oss! Efter det blev det busstur till ishallen i hässleholm med övriga elever på skolan för att åka skridskor. Kände mig som bambi på hal is :) men efter ett tag kom man in i det rätt bra. Skrapsår på händerna efter att ha snört skridskor också. Kände mig otroligt tjusig när jag åkte också, fick plocka fram min gamla cykelhjälm som man hade när man gick i 6:an eller vad det kan ha varit. Synd att man inte åker skridskor oftare, men gillade bättre när man var liten och kunde åka på de frysta åkrarna vid Furuboda än att åka i en ishall.
Idag har vi till och med antagligen kommit på en preliminär plan inför besöket nästa torsdag, så jag tycker faktiskt att det flyter på bra. Hade kanske inte varit fel med lite mer respons från vår lufare, men man kan väl inte få allt!

Lite lugnare imorgon eftersom vi inte ska hålla i något, förutom ett multiplikationsspel men man behöver åtminstonte inte förbereda sig särskilt mycket inför det. Halv tre imorgon (om vi har tur) får vi äntligen hålla helg och äntligen får jag soooova!!!

Ta hand om er vänner :)

Kommentarer:

1 Jennie:

skriven

ÄNTLIGEN helg imorrn,... =)

Kommentera här: